loading...

tehranservic

بازدید : 236
جمعه 15 اسفند 1399 زمان : 15:13

با شروع فصل گرما و استفاده از کولر گازی از جمله مشکلات رایج مصرف کنندگان صدای زیاد کولر گازی است.تهران سرویس در این مقاله شما را با علت صدای زیاد کولر گازی و راه های رفع آن آشنا میکند.

صداهای مربوط به پنل بیرونی:

نوع کمپرسور کولر گازی:

کولر گازی با موقعیت نصب و مدل های متخلفی طراحی و ساخته می شود، بنابراین بدیهی است که هریک از ظرفیت هوادهی متفاوتی نیز برخوردار هستند. به توجه به همین مسئله کمپرسور های متفاوتی در ساخت کولر گازی بکار می رود. از مدل های پرمصرف می توان به روتاری، اسکرال و پیستونی اشاره نمود. هریک از مدل های کمپرسور عملکرد مختص به خود را دارا بوده و از قدرت تولید و ایجاد سرمایی یکسان برخوردار نیستند. به طور عمده از کمپرسور های روتاری در مناطق معتدل و مرطوب، مدل پیستونی در مناطق گرمسیری و از کپرسور های اسکرال در مدل های ایستاده مورد استفاده قرار می گیرد. هریک از این کمپرسورها حین عملکرد صدای متفاوتی ایجاد می کنند. بنابراین یکی از علت های صدای زیاد کمپرسور کولر گازی می تواند تاثیر نوع و مدل کمپرسور بکار رفته در آن باشد.

قطع شدن برق در زمان روشن شدن کولر گازی:

کولر گازی از انرژی الکتریکی برای شروع بکار و تامین هوایی مطبوع کمک می گیرد. خازن ها انرژی برق را دریافت و به کمپرسور منتقل می کنند. در بعضی موارد بعد از اینکه ما کولر گازی را روشن میکنیم خاموش میشود یا به نوعی برق به آن نمیرسد که این مشکل به خازن کمپرسور مربوط می شود. یکی از علت های صدای زیاد کمپرسور کولر گازی سوختن خازن راه انداز می باشد. به این صورت که زمانیکه دستگاه را روشن می کنیم با یک صدای تق کولر گازی خاموش شده و شروع بکار نمی کند. برای رفع این مشکل به تعویض خازن اقدام نمایید

کمپرسور کولر گازی بیش از اندازه داغ شده است:

با توجه به گرم شدن بی رویه هوا در اکثر نقاط کشور به منظور تامین هوای مطبوع در ساختمان های از انواع کولر گازی مورد استفاده قرار می گیرد. روزهای تابستان که گرما بیش از حد و غیر قاب تحمل می شود به طور عمده ساعت ها متوالی و بدون وقفه کولر گازی روشن می باشد. همین امر می تواند یکی از علت های صدای زیاد کمپرسور کولر گازی شود. استفاده مدام و بدون استراحت در طی روز سبب داغ شدن کمپرسور در نتیجه بروز صدای جیر جیر و آزار دهنده کمپرسور می گردد.

پره‌ی فن

کولر گازی دارای یک پروانه فن در قسمت کندانسور (پنل بیرونی) است. پروانه را برای خرابی بررسی کنید. اگر پروانه فن خراب شده، شکستگی دارد یا به جایی می‌سابد باید عوض شود.

موتور فن:

اگر بعد از بررسی متوجه شدید موتور فن پنل بیرونی صدا می‌داد، بلبرینگ‌های موتور فن را بررسی کنید. اگر بلبرینگ‌ها خراب شده بودند موتور فن را عوض کنید.

فن بلوور:

فن دمنده را تکان دهید تا ببینید که فن لنگی دارد. یک یا چند پره‌ی فن ممکن است به دیواره ساییده شوند، اگر بلوور شل بود سعی کنید پیچ‌ آن‌ را سفت یا عوض کنید. اگر باز هم فن دمنده ثبات و تعادل نداشت، فن بلوور را کلاً تعویض کنید.

موتور فن بلوور:

اگر این‌طور نبود ولی همچنان صدا زیاد بود، یاتاقان موتور دمنده (موتور فن بلوور) را بررسی کنید. اگر مشکلی بود، موتور دمنده را عوض کنید

موتور فن دو شفتی:

موتور فن یا موتور فن دو شفتی دارای یاتاقان‌هایی است که معمولاً به صورت همیشگی روغن‌کاری شده است. با این حال در طول سالیان، این روغن کاری ممکن است خارج شود و در نتیجه موتور صدا بدهد. اگر این اتفاق افتاده باشد باید موتور فن دو شفتی کولر گازی عوض شود.

وجود جسم خارجی در کندانسور

اگر کولرگازی شما در حالت طبیعی کار می کند اما ناگهان صدایی از آن می شنوید احتمال دارد که یک جسم خارجی در داخل آن افتاده باشد به علت اینکه پنل خارجی کولر گازی در فضای بیرون از ساختمان قرار دارد می تواند محلی برای لانه کردن جانوران موزی و یا پرندگان باشد.

یکی دیگر از علت صدای زیاد کولر گازی شل شدن پیج و مهره‌های کندانسور است:

کندانسور به واسطه ی پیچ و مهره‌ها محکم روی پایه قرار می‌گیرد و این امکان وجود دارد که پس از مدتی پیچ و مهره‌ها شل شوند و یکی از علت صدای زیاد کولر گازی معلوم شود.

کولر گازی تراز نیست

ساده ترین علت اینکه چرا کولر گازی صدا می‌دهد این است که پنل خارجی را به درستی نصب نکرده‌اید به گونه ای که بر روی خط تراز قرار ندارد و همین امر منجر به صدای جیر جیر کولر گازی خواهد شد. زمانی که صدای زیاد کولر گازی را می‌شنوید حتما نیازی نیست که در ابتدا به سراغ دلایل پیچیده بروید بلکه ممکن است یک نقص کوچک مانند همین تراز نبودن پنل خارجی، باعث مشکل شده باشد در نتیجه از یک نصاب ماهر کمک بگیرید تا نصب پنل خارجی را کنترل کند.

پانل (یونیت داخلی):

1- علت صدای زیاد کولر گازی در پانل داخلی می‌تواند درست قرار نگرفتن قاب جلوی کولر گازی باشد.
با درست قرار نگرفتن این قطعه در جای مناسب خودش هنگامی‌که باد به آن می‌خورد قاب تکان خورده و صدای از خود تولید می‌کند.
2- موتور فن بلوور هم یکی دیگر از علت صدای زیاد کولر گازی است.
ابتدا پره‌های فن موتور را چک کرده و مطمئن می‌شوید که به بدنه برخورد نمی‌کنند و اگر از این موضوع مطمئن شدید به سراغ یاتاقان‌های موتور می‌روید و در صورت خراب بودن آن‌ها یکی دیگر از علت صدای زیاد کولر گازی را جستجو می‌کنید.
چند نکته در رفع علت صدای کولر گازی:
1-در حین بررسی پنل خارجی کولر حتما از قطع بودن برق کولر مطمئن شوید.
2-سریعا کولر را خاموش کنید تا عیب رخ داده حاد نشود چرا که ممکن است عاملی که علت صدای کولر گازی باشد منجر به سوختن موتور نیز بشود.
در صورت شنیدن هرگونه صدا از کولر گازی خود قبل از اقدام برای رفع مشکل با متخصصان تهران سرویس تماس حاصل نمایید.نیروی های مجر تهران سرویس در سراسر تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشند

منبع:www.tehranservic.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 374
  • بازدید سال : 1653
  • بازدید کلی : 38878
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی