loading...

tehranservic

بازدید : 192
پنجشنبه 27 آذر 1399 زمان : 22:48

پکيج چيست؟
در جواب به سوال پکيج چيست بايد بگويم که پکيج به نوعي سيستم گرمايشي گفته مي‌شود که امروزه جايگزين موتور خانه‌ها شده اند. پکيج‌ها در دو نوع زميني و ديواری مي‌باشند.
در گذشته براي گرمايش منازل با شوفاژ و رادياتور از موتور خانه استفاده مي‌کردند که موتور خانه علاوه بر هزينه بالا به مکان جداگانه ای از جمله يک اتاق يا انبار نياز داشت و محيط زيادی را اشغال مي‌کرد.
امروزه برای استفاده از شوفاژ يا رادياتور از پکيج استفاده مي کنند در جواب پکيج چيست بهتر است بگويم که نوعي سيستم گرمايشي بسيار پر کاربرد و پرطرفدار است که باعث حذف موتور خانه‌ها و همچنين آبگرمکن در منزل شما شدند.
از پکيج براي گرمايش به وسيله شوفاژ‌ها، فن کوئل‌ها، رادياتور قرنيزی، گرما از کف و به طور کلی سيستم گرمايشي‌هايی که با آب گرم محيط را گرم می‌کنند استفاده می‌شود.
نصب پکيج، جايگزينی براي موتورخانه‌های قديمی!
تعميرات پکيج امری تخصصی بوده و حتی در برخی موارد نياز به دانش فنی و مهارت بالا در زمينه تعميرات يک برند خاص می باشد. افراد گاها بدون اطلاعات دقيق از برند پکيج خود اقدام به درخواست تعميرکار پکيج نموده و خسارات جبران ناپذيری به تجهيزات گرمايشی خود وارد می کنند.


تعمیرات پکیج

کاربرد پکيج:
پکيج کاربردهای متفاوتی دارد از جمله گرم کردن محيط منزل و همچنين تامين آب گرم مصرفی يک واحد مسکونی
گرم کردن محيط منزل اين گونه است که آب به واسطه پکيج گرم شده و به رادياتور و شوفاژ‌ها منتقل می‌شود و گرمای ناشی از شوفاژ و رادياتور‌ها باعث گرم شدن محيط خواهد شد.
کاربرد ديگر پکيج اين است که آب گرم مصرفی محيط شما را تامين خواهد کرد و وظيفه آبگرمکن را انجام مي‌دهد.
شما با خريدن يک پکيج مي‌توانيد با يک تير دو هدف بزنيد و محيط کمتری در منزل خود اشغال کنيد
نصب پکيج و سرويس پکيج در تمام نقاط تهران توسط نيروهای متخصص تهران سرويس برای برند ها مختلف پکيج باعث آرامش خاطر استفاده کنندگان خواهد بود.
انواع پکيج :
انواع پکيج عبارتند از: پکيج زمينی،پکيج ديواری، پکيج دودکش دار و فن دار.
پارامترهای مهم برای انتخاب و تعمير پکيج
1- اينکه برای ساختمون شما چه دودکشی تعبيه شده
2- متراژ ساختمون شما چقدره و در چه منطقه ای از لحاظ آب و هوايی قرار داريد
3- شما برای مصرف خودتون، به چه مقدار آب گرم مصرفی نياز داريد
4- اکسيژن يا هوای ورودي به دستگاه از کجا بايد تامين بشه
بر اساس اين پارامترهای مهمی که در بالا گفته شد، حالا ميتونيم بريم ببينيم که چه مشخصاتی براي پکيجی که ميخوايم بخريم در نظر بگيريم.
علاوه بر اينکه به ازای هر کيلووات توان دستگاه يک مترمکعب فضا نياز است، فضای اتاق محل نصب دستگاه نيز بايد به محيط هوای آزاد بيرون از اتاق محل نصب دستگاه به‌وسيله يک دريچه دائماً باز ارتباط داشته باشد تا اکسيژن موردنياز دستگاه از محيط بيرون از اتاق محل نصب دستگاه تأمين گردد و هم در صورت نشتي احتمالی، گاز در محيط اتاق جمع نشود
البته يه سری نکته کلی ديگه هم وجود داره که دانستش به انتخاب پکيج ديواری خيلي کمک ميکنه:
اگر مصرف آب گرم مصرفي بالايی داريد بهتر است که از مدل های مخزن دار استفاده کنيد
اگر مساحت مورد استفاده که قراره گرم بشه خيلي زياده بهتره از مدل های زمينی پکيج استفاده بشه
نصب پکيج زمينی که از دو نوع سوخت گاز و گازوييل به صورت هم زمان ميتونند استفاده کنند رو معمولا برای ويلاها يا روستاها يا جاهايی که ممکنه گاز مصرفی قطع بشه توصيه می کنيم.
جالبه بدونيد يک سری از پکيج ها سيستمی دارند که بهش ميگن سيستم ضد يخ زدگی. اين سيستم بيشتر وقتهايی به کار مياد که پکيج رو بيرون از ساختمان نصب کرده باشيد و اين نگرانی رو داشته باشيد که يه وقت پکيج شما يخ بزنه, برای فعال بودن اين سيستم توی پکيج بايد مطمئن شويد برق و گاز دستگاه وصله و فشارش کمتر از يک نيست!
فضای مورد نياز محل نصب پکيج :
محل نصب دستگاه بايد کليه شرايط مورد نياز دودکش را دارا باشد .
به ازاء هر کيلو وات توان دستگاه به 1 متر مکعب فضا نياز است.
به طور مثال دستگاهي که 24 کيلو وات توان دارد به 24 متر مکعب فضا نياز دارد.
در صورتي که حجم محل نصب دستگاه کمتر از حد مورد نياز دستگاه باشد، بايد فضاي محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور و يا فضاي آزاد ارتباط داد که مي توان بوسيله بريدن بالا و پايين درب اتاق به اندازه 5 سانتيمتر و يا قراردادن هواکش هاي مشبک در بالا و پايين درب فضاي محل نصب دستگاه را به اتاق مجاور به صورت دائماً باز ارتباط داد.
نکته مهم :
در صورتی که فضای محل نصب دستگاه پکيج کمتر از حد مورد نياز دستگاه باشد و نياز بود که فضای محل نصب دستگاه به اتاق مجاور و يا هوای آزاد ارتباط داده شود حتماً بايد نوع ارتباط دائماً باز باشد.
به طور مثال نمی توان از پنجره های قابل باز و بسته شدن و يا فن استفاده نمود، زيرا ممکن است که پنجره بدليلی بسته شود و يا فن خراب شود و اکسيژن اتاق توسط دستگاه مصرف شود و باعث خفگی افرادي که در آن اتاق هستند بشود.
تعميرات پکيج امری تخصصی بوده و حتی در برخی موارد نياز به دانش فنی و مهارت بالا در زمينه تعميرات يک برند خاص مي باشد. افراد گاها بدون اطلاعات دقيق از برند پکيج خود اقدام به درخواست تعميرکار پکيج نموده و خسارات جبران ناپذيري به تجهيزات گرمايشی خود وارد می کنند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 18
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 64
  • بازدید ماه : 376
  • بازدید سال : 1655
  • بازدید کلی : 38880
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی