loading...

tehranservic

بازدید : 242
چهارشنبه 20 اسفند 1399 زمان : 20:50

در مقالات قبل درباره مزایای کولر گازی اینورتر نسبت به کولر گازی معمولی صحبت کرده ایم .در اینجا قصد داریم نحوه ی تبدیل کولرگازی معمولی به اینورتر بیان کنیم با تهران سرویس همراه باشید:
تهران سرویس ارائه دهنده خدمات کولر گازی از جمله تعمیر کولر گازی, سرویس کولر گازی و نصب کولر گازی در تهران .
دارای بیشترین رضایتمندی مشتریان عزیز


تفاوت های کولر گازی ها
از مهم ترین تفاوت های کولر گازی های معمولی و اینورتر ، نحوه کارکرد موتور آن ها می باشد.
که کولر های اینورتر قابلیت کار با دور موتور پایین را نیز دارا می باشند اما کولر های معمولی فقط با سرعتی ثابت کار میکنند.
در کولر گازی های اینورتر بعد از تعیین دمای مطلوب کمپرسور هوشمندانه شروع به کار میکند
و تا رسیدن به دمای مورد نظر از حداکثر توان خود استفاده میکند و بعد از رسیدن به آن در دور پایین کار خواهد کرد
اما کولر گازی های معمولی بعد از رسیدن به حداکثر دمای مطلوب ، کمپرسور خاموش شده و از کار می افتد.
در نهایت میتوان این نتیجه را نسبت به این تفاوت ها گرفت که کولر های گازی اینورتر انرژی کمتری
در مقابل کولر های گازی معمولی استفاده میکنند و طول عمر این کولر ها به دلیل روشن و خاموش شدن مداوم کمپرسور نسبت به کولر های گازی اینورتر کم تر میباشد.
برای خرید کولر گازی اینورتر از تهران سرویس کافیست با ما تماس بگیرید.
تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر:
اینورتر یک قطعه نیست که بتوان به صورت مجزا در کولر نصب کرد و مصرف انرژی دستگاه رو با این کار کاهش داد. این سیستم، در واقع یه تکنولوژی جدید و متفاوت است که در کولرهای گازی مورد استفاده قرار میگیرد. و مجموعه ای از قطعات رو شامل می شود. بنابراین میتوان گفت که تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.
اگه کسی قصد انجام این کار را داشته باشد، باید قطعاتی مثل کمپرسور، درایو اینورتر جدید برای هر کدوم از کنترلر موتورها، برد کنترل اصلی، شیرهای سلنویدی، شیرهای الکترونیکی، فنها و سایر قطعات مرتبط را درکولر گازی تغییر بدهد. در واقع همه این قطعات باید متناسب با عملکرد اینورتر طراحی و نصب بشوند . ، هیچ تضمینی نیست که با انجام این فرایند کولر به راحتی و بدون نقص بتواند مانند سابق عملکرد مورد نظر را داشته باشد.در نظر داشته باشید با اینکه هزینه اولیه خرید کولر گازی برای مصرف کننده از هزینه خرید کولر گازی معمولی بیشتر است ولی این هزینه در فرصتی کمتری در هزینه فیش برق مصرفی جبران میشود.

کاهش مصرف برق کولرهای گازی معمولی:
خب متاسفانه مجبور بودیم به شما عرض کنیم که امکان تبدیل کولرگازی معمولی به اینورتر وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که اصلا نمی‌توانید مصرف برق کولر گازی خودتون رو کاهش دهید. در این قسمت قصد داریم تا با چند ترفند ساده به شما کمک کنیم تا حد چشم گیری به کاهش مصرف برق کولر گازی خانه خودتون کمک کنید:
محل قرار گیری کولر گازی:
از نظر علم فیزیک، هوای گرم سبک‌تر از هوای سرد است و همیشه بالای هوای سرد قرار میگیرد. به خاطر همین موضوع همیشه نزدیک سقف هوا گرم‌تره و درجه ی هوا بیشتر است. اما بعضی‌ها مصرف کنندگان عزیز اسپلیت را نزدیک به سقف نصب می‌کنند. با این کار، اسپلیت باید به سختی هوای گرم نزدیک سقف را خنک کند تا آن را به دمای مطلوب برساند . اگر اسپلیت را حدود ۴۰ سانتی متر از سقف فاصله دهید، خنکای آن بهتر خواهد شد و به این شکل مصرف برق کولر گازی شما کمتر می‌شود.
محل قرار گیری کندانسور:
کمپرسور کولر گازی شما داخل کندانسور قرار دارد. کندانسور هم در بیرون خونه قرار میگیرد و همواره در معرض آفتاباست. اگه می‌خواید به کاهش مصرف برق کولر گازی معمولی خودتون کمک کنید، حتما کندانسور رو توی سایه قرار دهید تا گرما را مستقیم دریافت نکند. به این طریق داخل کندانسور خنک‌تر میشود و مبرد راحت‌تر فشرده خواهد شد.
از لامپ‌های کم مصرف استفاده کنید:
لامپ‌های کم مصرف در درجه اول به صورت مستقیم باعث کاهش مصرف برق منزل یا محل کار شما می‌شوند. اما شاید از خودتان بپرسید که لامپ چه ربطی به کولر دارد؟ لامپ‌های تنگستنی قدیمی، گرمای زیادی تولید می‌کنند و این گرما توسط سنسورهای دمای کولر گازی کاملا مشهود است و باعث می‌شود تا کمپرسور میزان بیشتری کار کند.
سرویس به موقع و تمیز کردن کویل و فیلترها:
هنگامی که فیلر های کولر گازی کثیف باشد و سرویس کولر گازی انجام نگردد. کولر به سختی نفس میکشد . و نمیتواند به راحتی فضای اطراف را خنک کند . در این حالت مصرف برق بیشتر میشود.
دمای آسایش:
بر اساس تحقیقات جهانی انجام شده، دمای آسایش دمای ۲۱ درجه سانتی گراد است. یعنی انسان در این دما کاملا احساس آسایش می‌کند و نه سرد و نه گرم خواهد بود. بعضی از ما در فصل تابستان دمای کولر گازی را روی ۱۴ درجه تنظیم می‌کنیم. کولر گازی هم به این شکل در اکثر مواقع کار میکند و فشار زیادی به برق خونه وارد میشود. پس سعی کنید برای کاهش مصرف برق کولر گازی معمولی، حتما دما را روی ۲۱ درجه تنظیم کنید.
استفاده از سیستم عایق بندی:
استفاده از پنجره‌های دو جداره و بستن درز و پنجره‌ها کمک می‌کند تا هوای گرم وارد فضای خونه نشود و به این شکل کمپرسور کمتر کار میکند. وقتی که هوای گرم داخل خونه میشود، پنل به کمپرسور فرمان میدهد که مدوام تا پایین امدن درجه هوا کار کند و همین باعث بالا رفتن مصرف برق کولر گازی شما میشود.

منبع:www.tehranservic.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 37
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 20
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 416
  • بازدید سال : 1695
  • بازدید کلی : 38920
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی