loading...

tehranservic

بازدید : 125
پنجشنبه 26 فروردين 1400 زمان : 11:28

در مقالات قبلی شما را با عملکرد کولر گازی و شیوه عملکرد دستگاه آشنا کردیم.
نقش گاز در کولر گازی بسیار پر رنگ و با اهمیت است به گونه ای که اگر شارژ دستگاه شما کمتر یا بیشتر از حد مجاز باشد عملکرد دستگاه دچار مشکل خواهد شد.
در تماس بسیاری از مشتریان عزیز تهران سرویس که بعد از نارضایتی از عملکرد سایر شرکت ها با ما تماس گرفته اند متوجه شدیم بسیاری از تعمیرکارن کولر گازی هنگام مواجه شدن با دستگاه های که دچار کمبود گاز هستند قبل از نشت یابی کولر گازی اقدام به شارژ مجدد کولر گازی کردند،این عملکرد غیر مسئولانه ی همکاران علاوه بر داشتن هزینه گزاف برای مصرف کننده آسیب جدی به دستگاه شما وارد خواهد کرد .
با تهران سرویس همراه شوید تا شما را با راه های پیدا کردن نشت یابی کولر گازی آشنا سازیم.

تقریباً تمامی کولر گازی ها برای انجام عملیات خنک کردن محیط از گازهای فریونی مانند R22 – R410A – R407A استفاده می‌کنند که کمبود یا نبود این گازها در کولر گازی تمامی سیکل تبرید را مختل کرده و با مشکل جدی مواجه می‌کند.
در نظر داشته باشید کولر گازی بعد از چند سال استفاده و فرسودگی قطعا به شارژ مجدد نیاز خواهند داشتند .علاوه بر آن ضربه به بدنه،خم خوردگی لوله ،ونصب نادرست دستگاه میتواند از عوامل کم شدن گاز باشد.

عوامل زیر از علائم نشتی گاز میباشد :

برفک زدن قسمت ورودی اواپراتور .
عدم تعریق اواپراتور .
آمپر مصرفی زیر 80% وضعیت نرمال کم میشود .
لوله ساکشن گرم میباشد .
اختلاف بین فشار لوله رفت و برگشت کم میشود .

وسایل مورد نیاز برای نشت یابی:

کپسول گاز ازت
رگولاتور‌های مناسب
مانیفولد
دستگاه جوش نقره و یا برنج
سیم جوش
لوله مسی به اندازه کافی
و سایر تجهیزات و ابزارهای کار مانند:
انبر دست
پیچ گوشتی و … دارد.

چگونه مکان نشتی را پیدا کنیم:

1-با استفاده از محلول آب و صابون:

در این مرحله شما باید با اتصال گیج به شیر شارژ دستگاه توسط یک کمپرسور فشار و یا کپسول ازت داخل لوله‌های گاز بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ psi فشار بزنید و بعد تمام مدار گاز شامل کندانسور، اواپراتور و لوله بین آنها را کاملا به کف صابون آغشته کنید تا با ایجاد حباب محل نشتی گاز را پیدا کنید.

2- روغن و وجود چربی از نشانه های نشتی است

چون داخل لوله‌های گاز همیشه مقداری روغن نیز وجود دارد معمولا از محل نشتی گاز کمی روغن نشت پیدا می‌کند پس ابتدا به دنبال محل چرب یا آغشته به روغن بگردید. اگر همچین محلی پیدا نشد پس نشتی بسیار ریز است و مرحله بعدی را انجام دهید.

۳- تشخیص نشتی گاز با رنگ فلورسنت

در روش پیدا کردن نشتی گاز توسط رنگ فلورسنت به این شکل است که شما مقدار بسیار اندکی از رنگ فلورسنت را در سیستم تزریق میکنید سپس کمی گاز داخل سیستم شارژ میکنید مخلوط رنگ / گاز (مبرد) در تمام مناطق نشت فرار کرده و جمع می‌شود. پس از اسکن سیستم با لامپ UV تشخیص نشت، تمام نشت ها به رنگ سبز یا زرد فلوئور می‌شوند و باعث می‌شوند تا بتوان آنها را آسان پیدا کنید.

نشت گاز کولر گازی

مزایای استفاده از گاز فلوئورسنت:

-نشت ها با فاصله کم نیز قابل ردیابی هستند.
-به راحتی در نشت‌های بسیار کوچک، چندگانه و متناوب یافت می‌شود.
-پس از اتمام تعمیرات، بررسی مجدد سیستم آسان است.
-منبع دقیق هر نشت را به سرعت پیدا کنید.
-تکنسین ها می‌توانند هنگام خاموش یا کار کردن سیستم، به دنبال نشتی باشند.

مراحل نشت یابی گاز کولر گازی:

ابتدا باید دو تکه از لوله‌های مسی که به همراه دارید را برش داده و یکی را به لوله ورودی و یکی را به لوله خروجی اواپراتور به خوبی جوش دهید. برای این کار از جوش نقره باید استفاده کنید.
مانیفولد دو شیلنگ دارد که باید شیلنگ میانی را به رگولاتور ازت و شیلنگ دوم را به اواپراتور اتصال دهید و محکم کنید. به یاد داشته باشید که شیرهای مانیفولد باید بسته باشد.
سپس شیر خروجی رگولاتور را محکم ببندید و شیر کپسول ازت را باید باز کنید و گاز را بر روی فشار 100 psig ست کنید.
سپس شیرهای مانیفولد را باز کنید و اجازه دهید ازت وارد کندانسور شود.
با استفاده از وسیله‌ای مانند قلم مو و یا اسفنج محلول کف و صابون را به صورت غلیظ بر روی تمامی بدنه کندانسور و همچنین لوله‌ها آغشته کند
به خوبی دقت کنید تا هر کجا تولید حباب انجام شد با انگشت مشخص کنید و بعد از خشک کردن لوله‌ها با یک ماژیک علامت گذاری کنید
اگر حباب تشکیل نشده یعنی کندانسور و لوله‌ها مشکلی ندارند اما اگر میزان سوراخ‌ها زیاد بود بهتر است لوله‌ها کاملا تعویض و یا یک کندانسور جدید خریداری نمایید.
بعد از تعیین مکان نشتی باید با استفاده از جوش برنج محل نشتی در لوله‌های فولادی و با استفاده از جوش نقره محل نشتی در لوله‌های مسی را جوشکاری کنید. میزان حرارت جوش را زیاد نباید بگیرید زیرا باعث بزرگتر شدن سوراخ خواهد شد.
بعد از جوشکاری دوباره با همان میزان فشار 100 psig سوراخ را چک کنید تا نشتی از بین رفته باشد اما اگر مشخص نبود این بار میزان فشار را بر روی 200 psig قرار دهید تا اطمینان یابید فرآیند جوشکاری به خوبی انجام شده است.

خطرات نشت گاز چیست؟

اگر کولر گازی شما دچار کمبود گاز فریون شده باشد ناکارآمد خواهد بود. با کاهش 10 درصد از گاز فریون مصرف نیرو حدود 20 درصد افزایش می یابد و در نتیجه هزینه قبض برق شما زیاد می شود. همچنین نشت گاز فریون برای سلامت شما خطرناک است. حتی با وجود اینکه ممکن است اثرات طولانی مدت جدی نداشته باشد، با این حال استنشاق گاز فریون ممکن است باعث سرگیجه و احساس خفگی شود. دقت کنید کسانی که دچار مشکلات قلبی هستند در معرض خطر بیشتری قرار می گیرند. بعلاوه نشت گاز فریون به محیط زیست نیز آسیب میزند و باعث می شود لایه ازن آسیب ببیند.

سرویس کولر گازی:

برای جلوگیری از بروز نشت گاز از کولر گازی سرویس کولر گازی خود را به صورت مداوم انجام دهید تا از یروز مشکلات ناشی از نشت گاز جلوگیری کنید.تهران سرویس سرویس کولر گازی شما را با ارزان ترین نرخ در تهران انجام خواهد داد.

شارژ گاز کولر گازی:

اگر دستگاه شما دچار نشت گاز شده است .برای شارژ مجدد کولر گازی از تهران سرویس درخواست تعمیرکار کنید.تعمیرکاران کولر گازی تهران سرویس با مهارت و تجربه و با وجدان کاری بالا ابتدا مکان نشتی شمارا پیدا خواهند کرد سپس با بهترین گاز موجود در بازار اقدام به شارژ گاز کولر گازش شما خواهند کرد.

تعمیر کولر گازی:

تهران سرویس با داشتن بیشتر رضایت از سمت شما مصرف کنندگان محترم کولر گازی آماده خدمت رسانی در زمینه تعمیرات کولر گازی در سراسر تهران میباشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 306
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 18
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 32
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 272
  • بازدید سال : 1982
  • بازدید کلی : 39207
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی